Ad

الثلاثاء، 20 نوفمبر 2012

نكت عربية وأجنبية مصرية سورية خليجية مضحكة Nokat Arabia

موقع مكس 2013 الموقع العربي المتخصص في تحميل برامج وألعاب للكمبيوتر والموبايل بروابط مباشرة وتحميل الكثير من مقاطع الفيديو المثيرة والعديد من تطبيقات الالآيفون والآيباد .. معنا للتحميل المباشر


نكت عربية وأجنبية مصرية سورية خليجية مضحكة Nokat Arabia

موقع مكس العربي المتخصص في راحة وثقة الزائر يقدم لكم ما تريدون من النكت العربية والأجنبية والنكت السعودية والنكت اللبنانية والنكت الخليجية والنكت التونسية والنكت المغربية والنكت الفلسطينية ونكت المحششين ونكت الفرفشة ونكشات الراس ونكت مضحكة جديدة 2013


في زحمة الاخبار و توتر الاعصاب و ايامنا اللي صار الواحد محتاج صيدلية مهدئات تكون معاه وين ميروح ، و في لحظة مللو احباط ، دورت و بحثت عن شوية نكت  يمكن كل واحد فينا محتاجها …الخ الخ الخ
يووووووووووووووه  هي نكت و للا تقليب مواجع  … خلاص يا عم تفضل هي النكت
واحد قبل مايموت جمع ولاده التلاتة وحب يوصيهم يفضلوا ايد واحدة ،وأعطى لكبيرهم عود خشب كسره بسهوله أعطاه اتنين كسرهم بسهولة برضه أعطاه خمسين عود كسرهم بسهوله قال لهم طالما معاكم البغل ده مافيش خوف عليكم
——————————————————————————–
طالبه مشاغبه المدرس اشتكاها للمدير المدير بعتلها قال لها “عملتى ايه؟قالت له “ولا حاحه رميت ورده من الشباك” قال “بس كده؟” قالتله “اه” بعد شويه لقى طالبه مدغدغه ومكسره سالها “ايه الى عمل فيكى كده؟قالت له “انا ورده الى اترميت من الشباك.”
——————————————————————————–
واحد مسطول راجع البيت متأخر قعد يخبط مراته قالتله ارجع مطرح ماكنت راح شايط صفيحة الزبالة خبطت في الباب ورجعت قطعت ودنه راح مزعق و مخبط أجمد قالتله برده مش هافتحلك راح شايط الصفيحة تاني خبطت في الباب و رجعت قطعت ودنه التانية راح مصرخ و قالها افتحي يا ولية الصفيحة هاتموتنيييييييييييييييييي
——————————————————————————–
كل ستات الارض اتجمعو واتفقو علي حاجه هي ان مفيش ولا واحده فيهم هتعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع ، فات الاسبوع وعملو اجتماع تاني قالت الست الفرنسيه : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه , تالت يوم بدأ هو بيعمل شغل البيت قالت الست الهنديه : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه تالت يوم بدأ يخرجنا بره البيت وناكل بره علشان مش نبهدل البيت قالت الست العربية : انا قلت لجوزي مش هعمل اي حاجه في شغل البيت لمده اسبوع , اول يوم مشفتش حاجه , تاني يوم مشفتش حاجه , تالت يوم بدأت اشوف شويه بعيني الشمال
——————————————————————————–
واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة فوق دماغه .. طرررررخ!!! الزوج: “فيه ايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا؟؟؟الزوجه:”ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها “سوسو”؟؟” الزوج: “يا بنت الحلال، ده أسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!” الزوجه صدقته وراحت لحالها… بعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحلة على راسه !! الزوج: “خير يابنت الحلال في ايه تاني؟؟الزوجه:”حصانك على التليفون ..!!”
——————————————————————————–
واحد بلدياتنا عنده ارق ومش عارف ينام….قال له صاحبه عندي لك طريقة للنوم مؤكدة…عد من واحد الى خمسميه… بلدياتنا مكدبش خبر… وأول ما الدنيا ليلت راح للسرير وبدا يعد .. واحد .. اثنين .. ولما وصـل الى ميه وتسعة وتسعينجـاه النوم … قـام غـسـل وشه ورجــع للـسـريـر يـكـمـل الـعـد
——————————————————————————-
واحد محشش كان حيخبط واحدة بالعربية . قالتله انت ماشفتنيش . قالها أيوه شفتك بس مش فاكر فين؟؟
——————————————————————————–
واحد صعيدي قرر القيام بعملية فدائية فقام الإخوة الفلسطينيين بتجهيز المتفجرات اللازمة ولفوها حول وسط الصعيدي وسهلوا له عملية دخول إسرائيل وأعطوه تليفون محمول ليكون على اتصال دائم بهم
الصعيدي:ألو أنا في وسط 2 يهود أموت نفسي؟
القيادات الفلسطينية: لا استنى شوية..
الصعيدي بعد مدة : أنا في وسط 10 يهود أموت نفسي؟؟
القيادات الفلسطينية :لا استنى شوية..
الصعيدي تاني: ألو.. أنا وسط 100 يهود أموت نفسي؟؟؟
القيادات الفلسطينية: أيوة..أيوة بسرعة يا بطل!!!
راح الصعيدي ضارب نفسه بسكينة….
——————————————————————————–
غبي داخل سينما لقى مكتوب ممنوع الدخول لأقل من 18 راح جاب 17 واحد عشان يدخل
——————————————————————————–
أستاذ قال لطلابه: يعيش القرد في جنوب آسيا الطلاب : يعيش يعيش يعيش
——————————————————-————————
kteeeer zn5aat m3rofat mn snt sede في واحد بخيل حكا لا ولاده الي بنجح في المدرسه بوري سيارة الايس كريم ههههههه
___________________________________________________________
مرة قال جحا للمعلم انا سافرت جميع دول العالم وقاله المعلم اها اكيد انتا بنعرف جغرافيا قالو جحا اه زرتها السنة الماضية
______________________________________________________________
مرة شرطي اطلق النار علي حرامي هارب ولما مسكو قلو ليش هارب قلو الحرامي علشان سرقت هاد البيت فقلو الشرطي عادي بنتقاسم انا وانتا الغنايم فقلو الحرامي ليش مش انتا رجل امن قلو الشرطي عادي حاميها حرميها هههههههه بعرف بايخة بس هاد هوة الواقع عنا في هاي البلد
_________________________________________________________________
مرة واحد راح عالصيدلية، طلب من الصيدلي دوا للصراصير، قله الصيدلي: ليش هم من شو بيشكوا؟؟

مجموعة نكت عربية أخرى مضحكة جدا

مره واحده بتقول لجوزها “تصدق إن أنا كل يوم بحلم بيوم جوازنا” قالها “هى لسه الكوابيس دي بتجيلك 

واحد ندل بيعلم اولادة الندالة وهو بيموت قالهم الندالة ثم الندالة ثم الندالة مات رموه من ا لشباك

مرة واحد احول أبوه مات دفن امه

عصبي ضربته شمس جمع شلته

مرة واحد احول بابه كان راجع من السفر راح باس الشنطة وشال ابوه

مرة واحد عصبي عايز يحكى لمراتو شئ غريب حصلوا .. قالها أنا عايزا أقولك على حاجة غريبة حصلتلى بس أنا مش كذاب أنتي الكذابة و وقحة و كل عيلتيك و انتي طالق

واحد منحوس خبطته عربية ومات فروحه طلعت خبطتها طيارة .

مرة فار فشار شاف جثة اسد قعد يجر فيها لغاية ما وصلها الغابة المهم الحيوانات كلها قعدت تهتف وتقول عاش الفار ، راح الفار رفس الاسد برجله وهو بيقول انا لما اتعصب ما برحمش .

مرة ثلاثة فشارين راحوا الجبل واحد اعمى و واحد اطرش وواحد اقرع الاعمى قال انا شايف النملة التى فوق الجبل و الاطرش قال انا سامع دبتها والاقرع قال أنا شعرى وقف من كتر الكدب .

واحد اتصل بمراته قالها حضري المية السخنة راح صاحبة قالة انت حمش قوي قالو امال هاغسل المواعين بمية باردة

مرة واحد بتاع سمك ابنه مات فماشى فى الجنازة يقول: كان صاحي وبيلعب.

مرة 2حشاشين قاعدين.. واحد بيقول للثاني: احنا داخلين ع القرن21 انا خايف العيال يسقطوا ونعيد القرن العشرين تاني .*

كان في ثلاثة ركبوا الطائرة جت ليهم المضيفة قالت لهم :ماذا تريدون؟قال الاول واحد عسل يا عسل قال الثاني واحد سكر يا سكر سمعهم الثالث وقال واحد حليب يابقرة .

  مره واحد راح مكان بعيييييييييييييييييييييد وللاسف مرجعش تاني

 مرة واحد بخيل جدا خبط فى حيطة اتعور جامد اوى و قعد ينزف شافه .. واحد عسكرى قال له : اشوفلك دكتور قال له لا شوفلى حد يشترى الدم اللى نازل ده .

 واحد بخيل مات أبوه فذهب لكى يعمل له نعي فى الجريدة فقال لهم ايه أقل مساحة عندكم ؟ قالوا له : سطر واحد به خمس كلمات ، قال لهم :: اكتبوا: رزق ينعى أبوه : قالوا له لسه , فاضل كلمتين . قال لهم : اكتبوا : وبيصلح تليفزيونات 

* واحدة عجوزة راحت الغابة فصادفت فى طريقها أسد كبير قالتله وهي مرعوبة : أرجوك ماتكلنيش ! فقال لها الاسد : اطمني ياختي .. الدكتور منعنى من النواشف 


 مره فار قابل واحد صحبه قالو انتا مالك تخنت ليه كده اصل انا ساكن فى سوبر ماركت باكل جبنه رومى ولنشون قالوا عزمك على العشاء بكره لما راح الفار لصحبه لقى اصحاب السوبر ماركت حاطين مصيدة مسكت صاحبه فلقى الفاره جيله فقلوا انت مرشد يابن الجزمه بلغت عني .

 سألوا محشش لماذا سمت قناة السويس بهذا الاسم؟ رد وقال: لأنه السفن بتمشي بسويس بسويس 

* صعيدي نزل مصر هو وابنه ومراته ابنه شاف الاتوبيس قال ابويا ايه ده قاله ابوه مخابرش شاف الميكروباس ساله ابويا ايه ده قاله مخابرش امه زعقت للواد وقالتله بطل دوشه شخط فيها جوزها وقال لها يا وليه سيبي الولد يتعلم 
 .
* مرة ولد صغير بيقول لامه الحامل :انتي بتحبي اخويا اللي في بطنك ؟؟قالتلو ايوه اكيد ياحبيبي قالها امال ليه بلعتيه؟؟

* تعبان قابل تعبان لقاه بيعيط قاله بتعيط ليه رد عليه اصل انا نظري ضعيف قال له الثعبان وديه مشكلة البس نظارة فشكره الثعبان وراج وبعد يومين التعبان قابل
الثعبان وقاله انت مش لبست نظارة ونظرك اتحسن بتعيط ليه ثانى قاله اصل الثعبانة اللى فضلت احبها من 20 سنة طلعت خرطوم 

* واحد بلدياتنا كان قائد فى الجيش و قدامه أربع صفوف عساكر ….واحد من العساكر عطس..القائد سأل أول صف مين اللى عطس محدش رد فتح عليهم النار قتلهم كلهم و بعدين سأل الصف التانى مين اللى عطس محدش رد ..راح فاتح النار عليهم ….و إدور على الصف التالت قام واحد خاف و قاله انا اللى عطست ياباشا…قاله القائد يرحمكم الله 
 .
* صعيدي اخد شهادة الدكتوراه قال لمراته والله ما خبرشي ليه الناس بيضحكوا عالصعايدة ؟ اديني اخدت الدكتوراة ولسه بيضحكوا فقالت له مراته: دق عالخشب لا تصيبك عين قام دق عالخشب قالت : مين عالباب ؟ قالها خليكي حشوف مين 
 .
* صعيدي في فندق حب يدخل الحمام سال واحده في ودنها التلاويت (تواليت) منين ؟ قالت له من الناحيه التانيه راح لودنها الثانيه وقال التلاويت منين ؟؟؟

* مخترعين اخترعوا جهاز في امريكا يقفش عمليات السرقه واللي بيعملوها .. سجل في امريكا خلال الساعه الواحده 15 حاله وانجلترا 30 حاله وفرنسا 10 حالات جابوه مصر بعد ربع ساعه اتسرق
* واحد رخم قال لواحد ارخم منه الطماطم لما بتعطس بتقول ايه قال بتقول : كاتششششب

* مره واحد قال لمراته ايه رايك نعمل جمعية .. قالت : ازاي ؟؟ قل لها كل يوم ابوسك بوسه واديكي جنيه فوافقت .. فجيه اخر الشهر لقى معاها تسعين جنيه فسالها : ايه الفلوس دي ؟؟ فقلتله : اسكت مش ابو ابراهيم جارنا دخل معانا بنفرين 

* مرة واحد بيسأل مراته انتى بتحبينى اد ايه قالتله اد ما انت بتحبنى قالها وليه كده انا عملتلك حاجه لاسمح الله 

* مرة واحد ماشى مع خطيبته وآخر انسجام فقالها “عارفة ايه هو الحب وايه الجواز؟” قالته “لا” قالها “الحب زى النجوم الجميله اللى في السماء. قالتله”طب والجواز؟” قالها :”دى البلاعة اللى واحنا بنبص على النجوم بنقع فيها 

* ابو العربي وام العربي كانو نايمين فسمعوا واحد حرامي ام العربى بتقول لابو العربى قوم في واحد حرامي قال لها قومى انتى ليكون الحرامي ده واحدة ست 

* واحد متجوز وقاعد في البيت وبيبص كتير في عقد الزواج، مراته قالت له بتبص في عقد الزواج ليه يا حبيبي؟” قالها بأبحث عن تاريخ إنتهاء العقد 

واحد نشر في إعلانات مبوبة مطلوب زوجة!!! تاني يوم جاله 100 جواب فيهم نفس الرد تاخد بتاعتي؟؟

* مرة واحد بيسألوه ايه سر الرومانسية اللى انت فيها مع مراتك على طول؟؟ قال لهم اصل احنا محافظين من زمان على عادة رائعة بنروح نتعشى في مطعم رومانسى مرتين في الأسبوع انا يوم التلات وهى يوم الخميس
واحد قاعد في أمان الله بيقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحله فوق دماغه .. طرررررخ!!! الزوج فيه ايه يا بنت الحلال؟ ليه كدا ؟؟؟الزوجة ايه الورقه اللي في جيب بدلتك ومكتوب عليها “سوسو”؟؟” الزوج يا بنت الحلال، ده اسم الحصان اللى بنشجعه في السباق!” الزوجه صدقته وراحت لحالهابعد اسبوع، الزوج قاعد في أمان الله يقرا الجرنان، وفجأة جت مراته وضربته بغطا الحله على راسه !! الزوج خير يابنت الحلال في ايه تاني؟؟” الزوجه حصانك على التليفون 

* نساء العالم اتحدن وقررن أن لا يقومو بأى أعمال في المنزل وبعد أسبوع تجمعوا ليعرفوا النتائج إلاضراب .. فقالت الزوجة الفرنسية “أنا قلت لجوزى ميشيل أنا مش هعمل حاجة في البيت الاسبوع دة كلة” وقالت “أول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدا يغسل ويمسح” وقالى “انتى بتتعبى اوى ياحبيبتى” وقالت الزوجة الانجليزية “أنا قلت لجوزى أنا مش هعمل حاجة خالص في البيت الاسبوع ده .. أول يوم مشوفتش حاجة تانى يوم بدا يعمل الاكل تالت يوم عشانى وغدانى برة.” جت المصرية وقالت “أنا قلت لأبو العيال أنا مش هعمل حاجة في البيت الأسبوع دة” وقالت “أول يوم ماشوفتش حاجة تانى يوم ماشوفتش حاجة تالت يوم بدات أشوف شوية بعينى الشمال 

* مرة واحدة قالت لجوزها “إهدى يا حبيبى كده وارجع زى زمان”، الراجل طلقها و رجع لأيام العزوبية

* واحد راكب عربية هو مراته وسايق على 180، عربية البوليس وقفته ونزل الظابط يكلمه. الرجل: ايه المشكلة؟ الظابط: انت كنت سايق على 180 والسرعة المسموحة هنا 60 بس. ،الرجل:لا معلش انا كنت معدي الـ 60 بشوية ، مراته: لاانت كنت ماشي على الاقل على 200. ، الرجل بص لمراته بحقد ، الظابط: كمان الفانوس اللى ورا مكسور. الرجل: مكسور! والله ما شفته ، مراته: حرام عليك.. انت كنت عارف انه مكسور من كام اسبوع. ، الرجل بص لمراته بحقد ، الظابط: كمان مكنتش رابط حزام الأمان ، الرجل: لأ كنت رابطه بس فكيته لما وقفت ، مراته: لالال اانت عمرك ما ربطت حزام الامان ، الرجل التفت لمراته وزعق فيها: انتي ماتعرفيش تسكتي ابدا؟ الظابط سأل مراته: لو سمحتي يا مدام هو دايما يصرخ كدا؟ مراته: لأ لما بيكون سكران بس 

* مدرس رياضيات اتجوز مدرسة رياضيات خلفوا ولد شبه منحرف وبنت دايره على حل شعرها

* واحد بيقول لمراته … أنا النهاردة عايز رومانسية في البيت … راحت الزوجة سألت أمها يعنى إيه رومانسية ؟؟ الأم مش عارفة بس احتياطى إنقعى الرز

واحده وحشة بتقول لجوزها بكره عيد ميلادى . قالها نقف دقيقتين حداد 
 
* مرة دكتور دخل عنبر في سرايه المجانين لقى واحد بيخبط دماغة في الحيطة سأل الممرضة ماله ده ؟ قالت أصله كان بيحب واحدة ومتجوزهاش دخل العنبر الى بعده لقى واحد بيضرب نفسة بالشبشب قالها وده ماله قالتله أصل ده اللي اتجوزها 

* الزوجه انا دلوقتي عرفت من قارئ الكف انك حاتسافر اسكندريه مع واحده شقرا قالها : لا و الله ده انا مسافر طنطا و مع واحده سمرا 

* مسطول اشترى لأمه عصفورين !! واحد يغرد والثاني ساكت.. سألته أمه ليه الثاني ساكت؟! قالها: هذا الملحن
 
*   واحدة بتقول لجوزها بعد ما نجح في الانتخابات هاتلى هدية غساله بقى عشان انت مش حتبقى فاضي 
 .
* مسطول تعرف على بنت اسمها زهرة سألها شو إسمك ؟ قالت: إسمي بكل حديقة ! قال لها : اممم مرجيحة ؟!

_________________ترقبونا للمزيد من النكت المضحكة ______________________ 
 أكبر موقع للنكت المضحكة على الانترنت . مكتبة نكت عربية . تنزيل نكت خليجية وسعودية . نكت مضحكة . نكت محششين . نكت موقع مكس 2013 . احدث واخر النكت العربية الجديدة المضحكة والمميزة . أروع نكت عام 2013 . نكت سعودية . نكت لبنانية . نكت عربية . نكت فلسطينية . نكت صعايدة . نكت خلايلة . نكت مصرية . نكت سورية . نكت قديمة . نكت جديدة 2012 . نكت موقع مكس

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق